Pomysł na zdrowe śniadanie - Tortilla z hummusem

Wszyscy wiedzą, że śniadanie to najważniejszy posiłek. Daje nam energię na resztę dnia, rozpędza metabolizm, wspomaga pracę naszego mózgu (spróbuj się skupić na głodniaka).

Co jeśli znudziły się nam już tradycyjne kanapki i nie możemy więcej patrzeć na owsiankę?Zróżnicowana dieta to podstawa prawidłowego odżywiania. Może warto wypróbować czegoś innego?

tortilla z hummusem

pomysł na zdrowe śniadanie

zdrowe śniadanie

ja zrobić zdrowe śniadanie

Moja propozycja to tortilla z hummusem i warzywami. Tortille możecie przyrządzić same, ja niestety nie znalazłam jeszcze dobrego przepisu więc posiłkuję się tym gotowymi. Możecie zastąpić ją również pełnoziarnistą bułką, czy co tam w domu posiadacie.

Hummus

Składniki:
  • 7 łyżek ziaren sezamu
  • 1 szklanka suchej ciecierzycy
  • 3 łyżki oliwy
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • sól
  • opcjonalnie: słodka papryka, pieprz, czarnuszka

Przygotowanie:
  • Dzień przed przygotowaniem zalać ciecierzycę zimną wodą z jedną łyżeczką sody. Wody powinno być dwa razy tyle co ciecierzycy. Zostawić na noc.
  • Następnego dnia ciecierzycę odcedzić i opłukać. Zalać sporą ilością świeżej wody, dodać łyżeczkę sody i zagotować. Gotować około 40 min, aż ziarenka będą z łatwością się rozgniatać.
  • Ziarna sezamu uprażyć na suchej patelni. Uprażony sezam zblendować, następnie dodać oliwę. Do tak powstałej pasty tahini (można kupić gotową) dodać czosnek, sok z cytryny. Zmiksować.
  • Ugotowaną cieciorkę odcedzić i dokładnie opłukać. Przełożyć do blendera i zblendować z pozostałymi składnikami. 
  • Do gęstej sezamowo-ciecierzycowej pasty dolewać powoli lodowatą wodę (ok 1/3 szklanki), cały czas miksując. Ucierać z 2-3 minuty, aż całość zmieni się w jasny gładki krem. 
  • Na koniec dodajemy przyprawy do smaku. Ja wybrałam słodką paprykę, sól oraz czarnuszkę.
  • Nie każdy blender może dać sobie radę z blendowaniem sezamu. Na szczęście to czego nie udało mi się początkowo rozdrobnić ładnie zmiksowało się po dodaniu ciecierzycy.
hummus przepis

jak zrobić hummus

Tortilla

Gotową tortillę delikatnie podgrzewam. Następnie obficie smaruję hummusem. Do placka wkładam świeże liście szpinaku, pomidora, paprykę, oliwki oraz cebulę. Zawijam tortillę i owijam papierem do pieczenia. Dzięki temu kanapki nie rozwalają się i spokojnie można je schować do lodówki "na potem", czy zabrać do pracy.

Taka tortilla to nie tylko bardzo dobry pomysł na śniadanie. Równie dobrze sprawdzi się na kolację, czy jako przekąska na imprezie.

tortilla z humusem

zdrowe śniadanie do pracy

tortilla z hummusem i warzywami

jak zrobić zdrowe śniadanie

pomysł na śniadanie

A Wy jakie macie sprawdzone sposoby na śniadanie? Lubicie hummus?

* Hummus sprawdzi się równie dobrze jako dip, czy pasta na zwykłą kanapkę.
** Znacie dobry przepis na tortille, taką by dało się zawijać?

Pozdrawiam
Madame Blania

Share:

19 komentarze

  1. Czy ty możesz mi powiedzieć, a właściwie opisać jak smakuje ten hummus? Bo normalnie nie mogę się przemóc. Chodzi za mną i ciągle pojawia się znienacka :D, a ja uciekam i uciekam, ale chyba niedługo nie dam rady :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko go do czegoś porównać, bo ma specyficzny smak. Jeśli chcesz spróbować to proponuję Cie kupić w biedronce Hummus z grissini i sprawdzić, czy pasuje Ci smak.

      Usuń
  2. Ciekawa i zdrowa propozycja śniadania. Fajnie jest od czasu do czasu to śniadanie sobie urozmaicić, myślę, że kiedyś skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze Kochana, że jest dużo zdjęć :) Nasyciłam się wyglądem!
    A chciałam Ci powiedzieć, że Twoje gatki będą w filmiku z pobytu w Mikołajkach. Mam nadzieję, że nie zapomnę podrzucić linku :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Hummus uwielbiam, a i tortille też chętnie zjadam. Takie połączenia jednak jeszcze nie znałam. Ciekawie i zdrowo.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda znakomicie. Trzeba przepis wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hummus jest cudownie pyszny :)
    Sniadanie jak najbardziej powinno byc różnorodne każdego dnia :D
    Na pewno taki przepis wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też uwielbiam hummus, dla mnie bardziej obiadowe danie, ale jak kto woli :)

    Szukałam długo idealnego przepisu na tortille, bo w tych gotowych sama chemia i znalazłam! Więc mogę się z Tobą podzielić. Robiłam je już wielokrotnie i zawsze wychodzą pyszne! http://www.mojewypieki.com/przepis/tortille-pszenne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z czym łączysz hummus na obiad? I bardzo dziękuje za przepis. Na pewno wypróbuję!

      Usuń
    2. Chodzilo mi o to, ze takie polaczenie tortilli z hummusem i warzywami byloby dla mnie juz super obiadem :)

      Usuń
  8. NIGDY nie jadłam ciecierzycy... muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  9. Tortillę z kurczakiem i humusem jem od czasu do czasu na lunch i z wersją śniadaniową mnie zaskoczyłaś. Muszę spróbować. Brawo za piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje! walczę z moim aparatem i staram się jak mogę :)

      Usuń
  10. Nigdy nie próbowałam hummusu. Może najwyższa pora spróbować. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę polecam, zdrowe i pyszne. Mój syn również lubi kanapki z hummusem :)

      Usuń
  11. Kreatywna propozycja! Ja tam uwielbiam hummus i wszelakie pasty strączkowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Genialny pomysł! A zdjęcia przepiękne :)

    OdpowiedzUsuń